سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رویت هلال از نوع سعودی - راز هلال رمضان
|| مدیریت || شناسنامه || پست الکترونیــک ||
نویسنده
رویت هلال از نوع سعودی - راز هلال رمضان
Link to Us!

رویت هلال از نوع سعودی - راز هلال رمضان

Hit
مجوع بازدیدها: 102579 بازدید

امروز: 1 بازدید

پیش بینی وضع هوا

سایت مراجع












آرشیو


اطلاعات رویت هلال ماه رمضان 1427
آرشیو نظرات مراجع
اطلاعات رویت هلال ماه شوال 1427
اطلاعات نجومی رویت هلال
رویت هلال در عربستان

In yahoo

یــــاهـو

Search



Submit mail

 


رویت هلال از نوع سعودی

حسین نقی زاده :: پنج شنبه 85/7/27 ساعت 3:11 عصر

رویت هلال از نوع سعودی

در یک اقدام عجیب عربستان از مردم برای رؤیت هلال ماه شوال در روز شنبه دعوت کرد!!!

عربستان سعودی طی اطلاعیه ای از مردم ان کشور خواست شنبه 27 مهر به استهلال ماه شوال بشتابند و در صورت رؤیت هلال ماه شوال به نزدیک ترین دادگاه مراجعه و شهادت دهند این در حالی است که هلال ماه شوال صبح روز یکشنبه ، تازه وارد محاق خواهد شد و در غروب همین روز در بعضی از نقاط دنیا قابل رویت هست . این هم منبع خبر

حال من نمی دانم این سعودی ها رو چه حسابی از مردمشان دعوت می کنند یک روز زودتر برای رویت هلال اقدام کنند این مسئله از واضحات علم نجوم هست و هر رصدگر مبتی هم می داند که در این موقع امکان رویت ماه نیست .

تا این حرفها مطرح می شود گروهی در کشور ما می گویند « معیار در عربستان رویت هلال نیست ، آنها معیار دیگری دارند » . این حرف نادرست است چون خود آنها در اطلاعیه خودشان مردم را به رویت هلال ماه دعوت می کنند و شما دوستان عزیز مطمئن باشید که اگر گروهی از مردم برای رویت هلال بروند حتما یک عده پیدا خواهند شد که آن را خواهند دید چون در این مواقع توهم به سراغ خیلی ها می آید ؛ نه اینکه دروغ بگویند ! نه ، این یک نوع توهم است که در افق سفیدی می بینند فکر می کنند هلال را دیده اند ؛ همانطور که در اول ماه هم عربستان در حالی اول ماه را اعلام کرد که امکان دیدن ماه وجود نداشت و بعدا هم معلوم شد که در این کشور به این بزرگی فقط چهار نفر ماه را دیده بودند .

اگر عربستان روز یکشنبه را عید اعلام کند با توجه به اینکه احتنال دارد غروب دوشنبه در ایران هلال ماه دیده نشود و عید ما چهار شنبه بشود پس اختلاف عید ایران و عربستان امسال به سه روز می رسد . حتما گروهی هم راه می افتند و بین مردم می گویند که رویت در ایران اشتباه صورت گرفته ؛ ما باید یک روز بعد از عربستان هلال را میدیدیم و امسال این حرفها و اصلا توجه به این حرف نمی کنند که اعلام عید در عربستان با تمام قوانین علمی مخالف است . به نظر می رسد این دسته از افراد معیار شروع و پایان ماهشان سعودی ها هستند نه رویت هلال .


نوشته های دیگران()

http://www.bachehayeghalam.com/media/sound/rabana.wma