سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اطلاعات رویت هلال ماه شوال 1427 - راز هلال رمضان
|| مدیریت || شناسنامه || پست الکترونیــک ||
نویسنده
اطلاعات رویت هلال ماه شوال 1427 - راز هلال رمضان
Link to Us!

اطلاعات رویت هلال ماه شوال 1427 - راز هلال رمضان

Hit
مجوع بازدیدها: 102698 بازدید

امروز: 1 بازدید

پیش بینی وضع هوا

سایت مراجع












آرشیو


اطلاعات رویت هلال ماه رمضان 1427
آرشیو نظرات مراجع
اطلاعات رویت هلال ماه شوال 1427
اطلاعات نجومی رویت هلال
رویت هلال در عربستان

In yahoo

یــــاهـو

Search



Submit mail

 


عید فطر مبارک

حسین نقی زاده :: دوشنبه 85/8/1 ساعت 10:3 عصر

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت           صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت


نوشته های دیگران()

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری

حسین نقی زاده :: دوشنبه 85/8/1 ساعت 9:45 عصر

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت عزیز ایران در ماه مبارک رمضان به اطلاع عموم مردم شریف ایران می رساند بر اساس گذارشات موثق که از مناطق مختلف و متعددی از کشور از جانب معتمدین و اهل خبره واصل شده است رویت هلال ماه شوال المکرم در غروب دوشنبه اول آبان و بیست و نهم رمضان المبارک سال  1427 برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیه الله خامنه ای مدظله العالی محرض گردیده است بنابر این فردا سه شنبه دوم آبان عید سعید فطر خواهد بود . ضمن عرض تبریک این عید سعید به تمام برادران و خواهران ایمانی و ملت شریف ایران نماز پرشکوه عید فطر در سراسر کشور بر گذار خواهد شد

 

دفتر مقام معظم رهبری


نوشته های دیگران()

تحلیل اطلاعات رویت هلال شوال 1427

حسین نقی زاده :: شنبه 85/7/29 ساعت 8:0 صبح

تحلیل اطلاعات رویت هلال شوال 1427

با توجه به اینکه همه مراکز نجومی عقیده دارند که هلال ماه در غروب روز دوشنبه به هیچ وجه با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست بنابر این مقلدین مراجعی که رویت هلال را با چشم مسلح  قبول ندارند مطملئن باشند که روز سه شنبه را روزه باید داشته باشند مگر با توجه به قاعده ای که قبلا گفتم ( که دیدن شدن هلال ماه در بخشهای شرقی برای بخشهای غربی هم حجت است )

اما مراجعی هم که رویت هلال را با چشم مسلح قبول دارند دو دسته هستند آنهایی که عقیده دارند رویت هلال در نقطی از زمین فقط برای نقاطی حجت هست که با آن نقطه اشتراک افق دارند و آنهایی که عقیده دارند رویت هلال در نقطی از زمین برای تمام نقاطی که با آن نقطه در شب مشترک هستند حجت هست .با توجه به پیش بینی ها ، مقلدین گروه اول از مراجع باید گوش به زنگ بنشینن چون احتمال رویت هلال در غروب روز دوشنبه هست و اگر اینطور بشود روز سه شنبه عید آنها هست

اما مقلدین مراجع دسته دوم امید بیشتری دارند چون هر چند که هلال در ایران دیده نشود امکان دارد در نقاطی مثل اروپا و افریقا و حتی قسمتهایی از قاره آمریکا که با ایران اشتراک در شب دارند دیده شود البته لازمش این است که این دسته از مقلدین به طریقی یقین پیدا کنند  که هلال ماه در غروب دوشنبه در این نقاط دیده شده است

این هم یک نقشه برای کسانی که می خواهند نقاطی را که شب شان با ایرن یکی هست را پیدا کنند  

 

 

 

دوستان اینها همه پیش بینی هستند و تا زمانی که اطلاعیه دفاتر مراجع به دستمان نرسیده

باید صبر کنید

برای آگاهی از نظریات مراجع  به آرشیو نظرات مراجع و یا لینک پایین مراجعه بفرمایید


نوشته های دیگران()

گزارش ستاد استهلال

حسین نقی زاده :: جمعه 85/7/28 ساعت 2:0 عصر

اطلاعیه وضعیت رویت هلال ماه شوال المکرم 1427

بر اساس محاسبات انجام شده ؛ رویت هلال ماه شوال 1427 با چشم غیر مسلح در ایران و کشور هاى همسایه در صورت مساعد بودن شرایط جوى ، غروب سه شنبه 2/8/85 امکان پذیر خواهد بود.
بررسى وضعیت رویت هلال در 46 شهر دنیا ، از سیدنى در شرق استرالیا تا وایت هورس در غرب کانادا ، نشان مى دهد به دلیل وضعیت مدارى گردش ماه به دور زمین، در نیمکره ى جنوبى و جنوب شرق آسیا و مناطق نزدیک به خط استوا در نیمکره ى شمالى ، غروب آفتاب روز دوشنبه 1 / 8 / 85 به وقت محلى ، در صورت مساعد بودن وضعیت آسمان ، امکان رویت هلال شوال با چشم غیر مسلح ، وجود دارد . اما در مناطق شمال و مرکز ایران و کشور هاى همسایه به دلیل کم بودن ارتفاع هلال و مدت مکث آن بعد از غروب خورشید ، امکان رویت با چشم غیر مسلح وجود ندارد .
بعضى از گروه هاى خبره رصد هلال ، ادعا کرده اند غروب دوشنبه در مناطق مرکزى ایران و شمال خلیج فارس بوسیله ى دوربین و تلسکوپ امکان رویت وجود دارد که اثبات این ادعا به بعد از دریافت و بررسى گزارش هاى این افراد موکول می گردد.
با توجه به گزارش ها و تجربیاتى که از سال هاى گذشته تاکنون ، خصوصا اول ماه مبارک رمضان امسال ، مبنى بر رویت هلال دریافت شده است عدم امکان رویت هلال براى غروب دوشنبه 1/8/85 در ایران ، با چشم غیر مسلح قطعى است و فقط گزارش هاى احتمالى رویت با تلسکوپ توسط رصد گران خبره ى شناخته شده در مناطق جنوب ایران و کشورهاى حاشیه جنوبى خلیج فارس قابل بررسى می باشد.

لازم به ذکر است که کره ى ماه درنهمین گردش خود به دور کره ى زمین در سال 1427 هجرى قمرى ساعت 8:46 دقیقه روز یکشنبه 30/7/85 با ستاره ى خورشید در یک راستا قرار گرفته و اصطلاحا به محاق می رود و در ساعت 10:33 دقیقه همان روز ، از شعاع نور خورشید خارج می گردد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران()

نظر آقای سید قاسم رستمی

حسین نقی زاده :: جمعه 85/7/28 ساعت 1:0 عصر

وضعیت رؤیت پذیری هلال شامگاهی شوال 1427

موعد رصد این هلال برای ایران در غروب روز دوشنبه اول آبانماه 1385 خواهد بود. در اینجا رؤیت پذیری هلال ماه را با دو معیار یالوپ و معیار محمد شوکت عوده در بهترین زمان بصورت نقشه منحنی های میزان رنگی نمایش داده ایم. در انتها نیز بر اساس رصدهای قبلی انجام شده، پیش بینی ابزار مناسب این رصد، در مناطق مختلف آمده است. در معیار یالوپ، آخرین خط رؤیت پذیری از زاهدان به اهواز می گذرد و نقاط بالای این خط در محدوده رؤیت هلال قرار ندارند. اما با توجه به اینکه رؤیت هلالهای شامگاهی ذیقعده 1426 و صبحگاهی صفر 1424 منجر به کاهش مقدار پارامتر q تا حد 347/0- گردیده است، با این حساب، رؤیت پذیری هلال به خط خواف به دیوان دره نیز خواهد رسید که این خط از جنوب تهران و شمال قم نیز خواهد گذشت:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران()

اطلاعات مربوط به رویت ماه به روایت سید محسن قاضی‌میرسعید رکورد

حسین نقی زاده :: جمعه 85/7/28 ساعت 10:0 صبح


در صورت نیاز بعضی از اصطلاحات را در پست های قبلی به همراه تصویر توضیح داده ام


اطلاعات مربوط به رویت ماه  به روایت سید محسن قاضی‌میرسعید رکورد دار جهانی رویت هلال


هلال شوال ۱۴۲۷


لحظه مقارنه هلال ماه شوال در ساعت ۰۵:۱۴ به‌زمان جهانی مطابق با ۸:۴۴ به‌وقت رسمی ایران در صبحگاه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ برابر با ۲۸ رمضان ۱۴۲۷ مطابق با ۲۲ اکتبر ۲۰۰۶ اتفاق می‌افتد. در شامگاه ۳۰ مهر، هلال بحرانی ماه شوال فقط در جنوب و جنوب غرب قاره‌ی امریکای جنوبی آن هم در قسمت‌هایی از کشور شیلی و آرژانتین و فقط با ابزار اپتیکی دیده خواهد شد و در هیچ کشور دیگری حتی با ابزار رصدی این هلال رؤیت نمی‌شود. ۲۴ ساعت بعد در شامگاه ۲۹ رمضان، یکم آبان، هلال ماه در اکثر نقاط نیمکره جنوبی و مرکز و قسمت‌هایی از نیمکره شمالی -البته با توجه به‌محل رصد- هم با ابزار اپتیکی و هم با چشم غیرمسلح مشاهده می‌شود. در ایران وضعیت رؤیت‌پذیری هلال به‌گونه‌ای است که جز در گوشه‌های شمال شرق و شمال غرب، و مرزهای شمالی در سایر نقاط ایران هلال ماه شوال با ابزار اپتیکی نسبتاً قوی و در شرایط آب و هوایی مناسب و افق نسبتاً خوب رؤیت خواهد شد. بدیهی است با توجه به عرض دایره`‌البروجی منفی ماه هر چه به‌سمت جنوب، غرب و جنوب غربی کشور برویم هم وضعیت رؤیت‌پذیری بهتر خواهد بود و هم نیاز ما به‌ابزار اپتیکی قوی کمتر می‌شود.

نکته مهم این که در غروب روز ۲۹ رمضان هلال ماه در شرق، شمال و غرب آسیا و در شرق، غرب، مرکز و شمال اروپا و همچنین در شمال آمریکای شمالی به‌هیچ وجه حتی با قوی‌ترین ابزار اپتیکی نیز قابل رؤیت نخواهد بود. اما از جنوب آسیا و منطقه خاورمیانه با ابزار مناسب دیده خواهد شد.

از رصدگران و علاقه‌مندان به‌رؤیت هلال ماه دعوت می‌شود مثل سه سال اخیر با هماهنگی با ستاد استهلال هر استان و دریافت ابزار اپتیکی مناسب به‌رصد این دو هلال جذاب و ارزشمند بپردازند.


 


سید محسن قاضی‌میرسعید

 

عزیزان توجه داشته باشید که همه اینها پیشبینی هایی هست و احتمال عدم رویت هلال هست

چون به گفته منجمان رویت هلال یک امر تجربی است و هر کدام از این آقایان بر اساس تجربیات خود یک عده ملاکهایی دارند که این ملاکها را بر اساس تجربه بدست آورده اند

آنها دقیقا می دانند ماه کجاست و یا در چه ارتفاعی از افق قرار دارد ولی اولین لحظات دیده شدن ماه یک امر تجربی است


نوشته های دیگران()

وضعیت جوی در روزهای پایانی ماه رمضان 2

حسین نقی زاده :: سه شنبه 85/7/25 ساعت 4:49 عصر

وضعیت جوی در روزهای پایانی ماه رمضان

انعکاس نور

بارندگی های اخیر باعث زیاد شدن بخارات آب در هوا شده و همین بخارات نور را منعکس می کند و همین امر باعث زیاد شدن نور در افق می شود . به این ترتیب کار  دیدن هلال ماه سخت تر خواهد شد .

***********************************************

البته احتمال وزش باد نیز دراین روزها وجود دارد که این مسئله امید دیدن هلال ماه را زیاد می کند چون هم بخارهایی را که در بالا گفتیم و هم گردو غبار و آلودگی هایی را که در اثر وارونگی هوا بوجود آمده را از بین  می برد  .

هوا شناسی نیز وضعیت جوی استان های جنوبی را برای رویت ماه مناسب اعلام کرده است .

پس اگر طبق گفته هواشناسی اوضاع جوی جنوب کشور خوب باشد و با توجه به پیشبینی های سید محسن قاضی‌میرسعید که احتمال رویت هلال را در جنوب زیاد دانسته بود می شود امید وار بود که هلال ماه در غروب روز دوشنبه 29 رمضان در جنوب ایران رویت شود .

دوستان باز تاکید می کنم که اینها همه پیش بینی است


نوشته های دیگران()

وضعیت جوی در روزهای پایانی ماه رمضان 1

حسین نقی زاده :: یکشنبه 85/7/23 ساعت 1:34 عصر

وارونگی هوا

نمی دانم تا حالا اصطلاح وارونگی هوا را شنید و می دو نید چیه ؟

پدیده وارونگی!!!

در روزهای عادی هوای نزدیک سطح زمین گرمتر از هوا در ارتفاعات است به همین دلیل جریان همرفت ایجاد شده و هوای گرم و آلوده به سمت بالا رفته و هوای سرد و تمیز جایگزین آن شده و تا حدودی موجب تمیزی هوا می شود ولی در روزهای سرد زمستان هوای سرد نزدیک سطح زمین است و جریان همرفت دیگر ایجاد نمی شود و موجب آلودگی می شود به این پدیده وارونگی می گویند.

دلیل بیان این حرف این بود که با وجود اینکه احتمال رویت هلال ماه در غروب اول آبان 10% بیش از احتمال دیدن آن در غروب اول مهر است ولی وجود پدیده وارونگی هوا در آن روز باعث میشود که چگالی ذرات در هوا زیاد باشد و همین ذرات متراکم تبدیل به یک نوع  مانع برای رویت هلال ماه می شوند و باعث می گردد که هلال ماه که نزدیک خورشید هست به سختی دیده شود .

 


نوشته های دیگران()

با خیال راحت از مهمونیت لذت ببر ( باز نویسی شد)

حسین نقی زاده :: شنبه 85/7/22 ساعت 11:4 عصر

بسم تعالی

     با خیال راحت از مهمانیتان لذت ببرید و ذهنتان را مشغول این حرفها نکنید

آخرین اخباری که من در مورد هلال این ماه یعنی رمضان سال 1427 بدست آوردم به این ترتیب هست

هلال ماه در رمضان امسال در روز سیزدهم  بدر (قرص کامل ماه ) شد در حالی که این اتفاق باید در روز چهاردهم و یا پانزدهم ماه اتفاق بیفتد . بعد از این خبر گروهی ادعا کردند که ما یک روز دیرتر رمضان را اعلام کردیم

در این باره به چند مطلب توجه کنید

1- درست است که بدر در روز چهاردهم و پانزدهم به وقوع می پیوندد ولی شروع این مدت از زمان رویت هلال نیست بلکه از زمان محاق است . اگر شما لحظه محاق را نقطه صفر درصد رویت در نظر بگیرید  نیمه ماه نقطه صد در صد رویت است پس از آنجا که لحظه محاق هلال رمضان 1427 ساعت 15 و 14 دقیقه و 55 ثانیه جمعه 31 شهریور 1385 بوده است بنابرهلال ماه رمضان  یا باید چهار دهم و یا باید پانزده مهر بدر می شد 

2- پانزدهم و یا چهاردهم دیده شدن ماه بستگی دارد به تعداد روزهای ماه قبلی ؛ اگر ماه قبلی بیست و نه روز باشد هلال ماه در روز پانزدهم بدر می شود و اما اگر ماه قبلی سی روز باشد ماه در چهاردمین روز خود بدر می شود و چون امسال شعبان سی روزه بود پس هلال رمضان باید چهارده روز بعد از محاق بدرمی شد ولی به علت وقوع محاق بعد از ظهر تشکیل بدر یک روز دیرتر صورت گرفت یعنی پانزده روز بعد از محاق که عبارت بود از 15 مهر مصادف با سیزده رمضان

3- قابل توجه شما دوستان اینکه به فرض مثال اگر روز یکشنبه دو مهر اول ماه رمضان بود طبیعتا روز دوشنبه یک آبان سی ماه رمضان می شد که بر اساس پیش بینی های نجومی به هیچ وجه امکان رویت هلال با چشم در غروب این روز جود ندارد به این ترتیب ما سی رمضان هم ماه را نمی توانستیم هلال ماه را با چشم ببینیم .

بنابر این یک مستله را می خواهم به تو برادر و خواهر روزه دار بگویم ؛ این حرفی که در باره دیر شروع شدن ماه رمضان گفته شده بوداشتباه بود ولی به فرض اینکه دلایل دیگری هم برای آن بیاورند شما ذهن خودتان را با این حرفها مشغول نکنید ؛ چون ما مکلف به انجام دستورات خدا هستیم ، مطمئن باشید اگر خدا به ما گفته دیدن هلال ماه ، نشانه شروع رمضان است و دیدن هلال ماه بعد ( شوال )  نشانه پایان ماه رمضان است ، هیچ وقت بخاطر اینکه ما به هر دلیلی نتوانسته باشیم درست اول ماه را تشخیص بدیم ما را عذاب نمی کند چون  ما هم با چشم غیر مسلح و هم با چشم مسلح  حتی با استفاده از هواپیما اقدام به دیدن هلال ماه کردیم ولی آن را ندیدیم.

       پس ما به تکلیف خودمان عمل کردیم و خدا هم به همین اندازه از ما انتظار دارد


نوشته های دیگران()

http://www.bachehayeghalam.com/media/sound/rabana.wma